- 1 października 2021
- Posted by: lukasz
- Category: Bez kategorii

Prowadzona w Polsce firma sprzedająca produkty własnej marki może zaopatrywać się w towar na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest oczywiście produkcja własna. Tutaj przeszkodą są dość wysokie koszty, na które składają się między innymi zatrudnienie, czy utrzymanie linii i produkcyjnej. Dlatego też wielu producentów decyduje się raczej na produkcję w Chinach pod własnym logo. Jakie są plusy i minusy takiego rozwiązania?
Najważniejsze zalety produkcji w Chinach
Najważniejszą korzyścią, jaką niesie ze sobą import z Chin, jest znacznie niższa cena produkcji. W ciągu ostatnich lat rząd chiński poczynił wiele kroków, dla przyciągnięcia światowej produkcji właśnie do siebie. Koszty pracy utrzymywane są w tym kraju na niskim poziomie, co przekłada się w oczywisty sposób na ceny produkowanego towaru. Inną zaletą produkcji w Chinach jest znacznie większa elastyczność. Przedsiębiorca może dowolnie zamawiać mniejsze albo większe partie towaru, w zależności od zapotrzebowania w danym okresie. Poszerzenie asortymentu nie musi się w tym przypadku wiązać z koniecznością inwestowania w rozbudowę linii produkcyjnych i jest o wiele łatwiejsze.
Główne wady importu towaru z Chin
Główną wadą produkowania w Chinach jest ciągłe przekonania większości społeczeństwa o znacznie niższej jakości takiego towaru. To, co produkowane jest w Polsce, postrzegane jest często jako produkt wyższej jakości. Oczywiście obecnie nie jest to już dawno prawda i jakość produktów importowanych w Chinach zależy przede wszystkim od specyfiki zamówienia. Przekonania nie zmieniają się jednak łatwo i sprzedaż takich produktów często wymaga większych środków na promocję.
Kolejną wadą takiego typu importu jest tzw. MOQ (minimal order quantity), czyli po prostu minimalna ilość zamówienia. Produkcja pod własnym logo wiążę się z tym, iż nie zamówimy pojedynczych sztuk. Producent, aby przestawić linię produkcyjną pod Twoje zamówienie musi poświęcić czas, co przekłada się na koszt. Aby utrzymać cenę wyjściową, należy zrekompensować producentowi ten koszt – ilością. W różnych branżach a czasem nawet pomiędzy różnymi producentami MOQ może znaczenie się różnić. Zawsze na samym początku współpracy zapytać o ten element producenta.